نمای ساختمان تجاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این نماها علاوه بر تاثیر فوق العاده ای که در جذب مخاطب و مشتری دارند، قادرند هویت یک برند را به بهترین شکل معرفی کنند. ساختمان های تجاری از ویژگی های یک شهر به حساب می آیند، از اینرو لازم است با دقت و توسط افراد مجرب و حرفه ای در این زمینه طراحی شوند.

از چه متریالی برای نمای ساختمان تجاری استفاده می شود ؟

نمای ساختمان تجاری مدرن-asbnco.com

نمای شیشه ای مزایای بسیاری همچون بهره وری از انرژی خورشید، کاهش هزینه ها، کنترل کننده صدا و جلوگیری از عبور اشعه ماورا بنفش را به دنبال دارد. همچنین نمای شیشه ای بار مرده کمتری نسبت به دیگر نماها دارد.  از دیگر متریال های استفاده شده برای نمای ساختمان تجاری نمای کامپوزیت است. این نما امروزه به صورت نمای قالب اکثر ساختمان ها تبدیل شده است. کامپوزیت نوعی ورق ترکیبی آلومینیومی می باشد که از سه لایه آلومینیوم، لایه های رنگ و محافظ و پلی اتیلن تشکیل شده است. نمای کامپوزیت خاصیت جذب انرژی داشته و غیرمغناطیسی و غیرخورنده می باشد. سنگ و سرامیک نیز از دیگر متریال های به کار رفته در نمای ساختمان تجاری هستند. نمای سنگی از ابتدا در کشورمان مورد استفاده قرار گرفته است.

امروزه از متریال های مختلفی برای نمای ساختمان تجاری استفاده می شود. این متریال ها باید به گونه ای انتخاب شوند که در کنار زیبایی ظاهری شعاع دید ساکنان را نیز به طور قابل توجهی افزایش دهند. یکی از این متریال های جدید بتن تقویت ‌شده با الیاف شیشه می باشد که با نام جی اف ار سی در بین افراد شناخته شده است. از دیگر متریال های استفاده شده برای این نوع نما آجر می باشد. نماهای آجری در رده مقرون به صرفه ترین نماها قرار دارند. از دیگر متریال هایی که امروزه استفاده از آن به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است نمای شیشه ای است. از این نما به طور گسترده ای برای طراحی نمای ساختمان های تجاری استفاده می شود. بهتر است بدانید نمای کرتین وال یک محصورکننده در جهت قائم ساختمان می باشد که در انتقال بارهای مرده و زنده به شالوده ساختمان هیچ گونه دخالتی ندارد.

انواع نمای ساختمان تجاری

نمای ساختمان تجاری دارای انواع مختلفی از نظر سبک می باشد. طراحان امروزه برای طراحی نمای ساختمان های تجاری از ۴ نوع سبک استفاده می کنند.

نمای مینیمال: سبک مینیمال یکی از سبک هایی است که از آن برای طراحی نمای ساختمان تجاری استفاده می شود. در این سبک برای طراحی نما از تزیینات زیادی استفاده نمی‌ شود.

نمای کلاسیک:  تاریخچه این سبک طراحی نمای ساختمان تجاری به قرن ۱۶ میلادی باز می گردد. این نوع سبک از ایران باستان سرچشمه گرفته و در گذشته به عنوان بخشی از فرهنگ معماری یک کشور تلقی شده است.

نمای ساختمان تجاری مدرن-asbnco.com

برای خواندن مطالب درمورد اجرای نمای شیشه ای

از عناصر و المان های این سبک می توان به قوس‌ های بزرگ همراه با نقش‌ های برجسته، ستون‌هایی کوتاه تزئینی، سرستون‌ها و کله گاوی‌ها، انواع کتیبه، ستون‌ هایی با سطح مقطع دایره، قاب پنجره، گلویی ها اشاره کرد. از ویژگی های بارز سبک کلاسیک می توان به استفاده از نقوش انسانی، گیاهی، حیوانی و خطوط مستقیم و دقیق اشاره کرد. سنگ، آجر و چوب مصالح اصلی این نوع معماری هستند.

نمای معاصر: این نوع نما به سبک خاصی تکیه ندارد. این نوع نما معمولا با استفاده از تکنیک‌‌های مختلف و به کمک کامپیوتر و به صورت سه بعدی انجام می شوند. از مصالح مختلفی همچون آلومینیوم، بتن و شیشه در این نوع سازه ‌ها استفاده می ‌شود.در برخی از این نوع نماها می توان شاهد طراحی بسیار نا متقارن همراه با نماهای درخشنده  بود.

نمای ساختمان تجاری مدرن: این نوع نمای ساختمان تجاری زیبایی و سادگی را به وسیله متریال‌ها و رنگ ها به نمایش می گذارد. در این سبک محدودیتی در انتخاب مصالح وجود نداشته و می توان از انواع مصالح و متریال ها در طراحی نما استفاده کرد. نمای کامپوزیتی، نمای بتنی و سیمانی، نمای شیشه ای، نمای سنگی و نمای آجری از جمله متریال مورد استفاده در این سبک هستند.

نمای ساختمان تجاری مدرن

بهتر است بدانید از نمای مدرن امروزه به طور چشمگیری در نمای تجاری استفاده می شود. استفاده از جدیدترین تکنولوژی های صنعت معماری در این نوع نمای ساختمان تجاری به طور قابل توجهی مشاهده می گردد. در واقع معماری مدرن یک حرکت انقلابی در این حوزه بوده که مبتنی بر فناوری های جدید در طراحی نما می باشد. در این نوع معماری اساس کار بر پایه سادگی و حذف جزئیات غیر ضروری است. از اصول طراحی نمای مدرن می توان به  خطوط ساده و مستقیم، برآمدگی سقف، تأکید بر فرم و عملکرد، پنجره‌های بزرگ و تأکید بر فرم و عملکرد اشاره کرد.

نمای ساختمان تجاری مدرن - asbnco.com

در نمای ساختمان تجاری مدرن از طرح ها و مصالح بسیار مختلفی استفاده می شود. در این نماها می توان از تمامی متریال های مختلف همچون سمنت برد، آجر، سرامیک، کامپوزیت، سیمان، شیشه و … استفاده کرد. به نوعی می توان گفت نمای ساختمان تجاری با استفاده از متریال های مختلف به راحتی قابل اجرا است. این نوع نما خود دارای انواع مختلف نمای تجاری مدرن آجری، نمای تجاری مدرن فلزی، نمای تجاری مدرن شیشه‌ ای، نمای مدرن تجاری کامپوزیتی، نمای مدرن تجاری بتنی و نمای تجاری مدرن سرامیکی است. در این نوع نما لازم است هویت برند به بهترین شکل معرفی شود.

نمای ساختمان تجاری مدرن چه ویژگی هایی  دارد؟

بهتر است بدانید نمای ساختمان تجاری مدرن از یکسری ویژگی های خاص و منحصر به فرد برخوردار است که آن را از سایر نماها متمایز ساخته است. این نوع نما بر پایه بازی با اشکال هندسی ساده و مینیمالیسم یا سادگی است. این نوع نما یکی از مهمترین سبک طراحی نمای ساختمان ‌تجاری در جهان به شمار می آید. نمای مدرن نوعی نمای نوآور، انعطاف ‌پذیر و آینده‌ نگر می باشد. این نوع نماها اغلب از خطوط عمودی و افقی تشکیل شده اند. همچنین این نماها در رده نماهای ساده قرار دارند. به نوعی می توان گفت این نماها انواعی از نمای خشک به حساب می آیند.

نمای ساختمان تجاری-asbnco.com

در این نوع طراحی نما از تزئینات و المان های زیادی استفاده نشده است. به نوعی می توان گفت در این نما تزئینات اضافه و تجملات حذف شده اند.

از دیگر ویژگی های این نما سادگی و عملکردی بودن آن می باشد. مهمترین عنصر در طراحی نمای مدرن مینیمالیسم است. از دیگر ویژگی های نمای ساختمان تجاری مدرن می توان به اقتصادی بودن و تناسب با بودجه کارفرما اشاره کرد. نمای مدرن تمایلی خاصی به متریال ها، اشکال ساده و رنگ ها دارد. در نمای ساختمان تجاری عناصر در زاویه ۹۰ درجه نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند. همچنین از دیگر ویژگی های این نوع نما می توان به استفاده از بتن مسلح و فولاد در آن اشاره کرد. در این نوع نما پنجره های بزرگ بیشتر به صورت نامتقارن و به شکل مستطیل طراحی شده اند. در نمای ساختمان تجاری مدرن اغلب از رنگ های خنثی همچون خاکستری، مشکی، سفید و کرمی برای نما استفاده می شود. یکی از ویژگی های مهم نمای ساختمان تجاری مدرن نمایش حقیقت مصالح ساختمانی است.

مقایسه نمای ساختمان تجاری مدرن با نمای ساختمان تجاری معمولی ؟

نمای ساختمان تجاری مدرن با نمای ساختمان تجاری معمولی دارای یکسری تفاوت ها هستند. در نمای مدرن نمی توان از المان های اضافی و تزئینات اضافه و تجملات استفاده نمی شود. این در حالی است که در نماهای معمولی در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. همچنین از مصالح و متریال هایی همچون سرامیک، فلز، شیشه و کامپوزیت برای طراحی نمای مدرن استفاده می شود. در نماهای معمولی از متریال های فلز، شیشه و کامپوزیت به ندرت استفاده می گردد. سادگی از ویژگی های بارز و اختصاصی نمای ساختمان تجاری مدرن به شمار می آید. اما این ویژگی در نماهای ساختمان تجاری معمولی زیاد به چشم نمی خورد. یعنی اساس کار در نماهای معمولی سادگی نیست.

نمای ساختمان تجاری مدرن - asbnco.com

تفاوت در هزینه ها نیز از دیگر تفاوت های موجود بین این دو نوع نما است. در نماهای مدرن اغلب از نماهای شیشه ای، فلزی و کامپوزیت استفاده می شود، از اینرو برای اجرای نمای ساختمان تجاری مدرن لازم است قیمت بیشتری نسبت به نماهای معمولی محتمل شوید. نمای مدرن اغلب از اشکال هندسی همچون مکعب، مستطیل و استوانه بهره می برد. در نمای معمولی ما شاهد استفاده از اشکال هندسی نیستیم. همچنین ترکیبات مختلف در طراحی نمای ساختمان تجاری مدرن بر خلاف نمای معمولی اغلب نامتقارن هستند. بر خلاف نمای معمولی نمای مدرن از اصول مهم مدرنیسم پیروی می کند. به نوعی می توان گفت در نمای مدرن فرم از عملکرد پیروی می کند.

بهترین مدل نمای ساختمان تجاری ( کرتین وال ، اسپایدر و …. )

برای شناخت بهترین مدل نمای ساختمان تجاری ابتدا بهتر است با نماهای شیشه ای اسپایدر و کرتین وال و مزایا و معایب آنها شوید. نمای شیشه ای اسپایدر جز نماهای مدرن ساختمان بوده که نوعی نمای خود ایستا محسوب می شود. نمای اسپایدر به سه دسته لوله ای، کابلی و فین گلس تقسیم می شود. از مزایای نمای اسپایدر شیشه ای می توان به  شفافیت کامل نما، سهولت نصب، امکان اجرا سریع سطوح پیچیده، وزن پایین سازه و اتصالات و امکان استفاده از انواع شیشه ها اشاره کرد. این نما از مقاومت بالایی در برابر نیروهای طبیعی همچون باد و زلزله برخوردار است. امکان اجرای این نوع نمای ساختمان تجاری برای کاربری های متنوع وجود دارد، زیرا سیستم‌ های اسپایدر از تنوع بالایی برخوردار می باشند. در مقابل اگر اجرای این نوع نما خطایی در محاسبات رخ دهد نصب و اجرای نمای با مشکل مواجه می شود. به منظور اجرای صحیح آب ‌بندی سازه به کنترل مداوم نیاز دارد.

نمای کرتین وال نیز دارای دو نوع لامل و فریم لس است. این نوع نمای ساختمان تجاری جزء دسته نماهای خشک محسوب می شود. کرتین وال یک سیستم‌ نمای مدرن ساختمانی است. از مزایای این نوع نمای ساختمان تجاری می توان به نمای منحصر به فرد و خیره کننده آن اشاره کرد. این نما از ورود نور و گرما به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

نمای ساختمان تجاری مدرن - asbnco.com

این نما قادر است عایق صوتی اضافی را از بیرون ساختمان به خوبی فراهم نماید. کاهش نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان نیز از دیگر مزایای نمای کرتین وال است. در مقابل این مزایا این نوع نمای ساختمان تجاری دارای یکسری معایب همچون هزینه‌ های اضافی مربوط به ساخت و نگهداری کرتین وال، آسیب پذیر بودن متریال ها در برابر عناصر آب و هوا و نداشتن سرعت بالای اجرا می باشد.

مجری نمای ساختمان تجاری

به جرات می توان گفت طراحی نمای ساختمان تجاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار  است، چرا که نما یکی از حساس ترین و مهم ترین بخش های ساختمان های تجاری به شمار می آید. به هر اندازه که این نوع طراحی چشم گیرتر، زیباتر و کاربردی تر باشد ویژگی های درونی ساختمان تجاری به بهترین شکل معرفی می شود. در واقع نمای ساختمان تجاری بهترین راه جهت معرفی و تبلیغ یک برند محسوب می شود. گروه آرین سازین بنا نما یکی از برترین گروه ها در زمینه طراحی نمای ساختمان تجاری به شمار می آید. این تیم حرفه ای و نام آشنا با داشتن کادری مجرب و کارآزموده قادر است انواع پروژه ها را به بهترین شکل طراحی و اجرا نماید.

نمای ساختمان تجاری - asbnco.com

اگر قصد طراحی نمای خود را به صورت خاص و منحصر بفرد دارید پیشنهاد ما به شما این گروه نام آشنا و حرفه ای است. آرین سازین بنا نما یکی از بهترین مجری های نمای ساختمان تجاری به شمار می آید. این مرکز از مدرن ترین تکنولوژی های اروپایی برای تولید تخصصی انواع نماهای مدرن و شیشه ای استفاده می کند. این مرکز معتبر و نام آشنا با تجربه و دانش و تخصص خود توانسته انواع پروژه های ساختمانی در بخش های مختلف به بهترین شکل اجرا کند. با انتخاب این مرکز از نتیجه نهایی کار خود آسوده خیال باشید، چرا پروژه های اجرایی این مرکز حاکی از زیبایی منحصر بفرد و و فوق العاده طرح های اجرایی توسط آنها است.

اجرای نمای ساختمان تجاری توسط شرکت آرین سازین بنا نما

شرکت آرین سازین بنا نما یکی از برترین گروه ها برای اجرای نمای ساختمان تجاری است. این مرکز نام آشنا با تجربه ای هجده ساله توانسته بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. این مرکز نام آشنا یکی از مراکز معتبر در زمینه طراحی سازه ای و معماری نماهای شیشه ای، اجرای نمای کرتین وال و تامین مصالح به شمار می آید. در صورتی که قصد دارید ساختمان خود را نما کنید به شما پیشنهاد می کنیم از خدمات مشاوره ای این مرکز بهره مند شوید. کارشناسان و متخصصان شرکت آرین سازین بنا نما قادرند مشتریان عزیز را به بهترین شکل راهنمایی کنند. در واقع این مشاوران و کارشناسان بهترین همراه شما از مرحله انتخاب تا اجرای نمای ساختمان تجاری محسوب می شوند. با انتخاب این مرکز به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد، زیرا هدف اصلی این تیم حرفه ای و مجرب جلب رضایت مشتریان عزیز به بهترین شکل است.

سوالات متداول نمای ساختمان تجاری

برای اجرای نمای تجاری باید شرکتی را پیدا کنید که علاوه بر دانش فنی، دارای تجربه خوبی در این زمینه باشد.

شرکت آرین سازین بنا نما دارای تیم مجرب و دانش فنی بسیار بالا است و آماده ارائه خدمات در زمینه نمای تجاری به شما عزیزان میباشد.

نمای ساختمان تجاری مدرن یک کلمه کلی است که شامل خیلی از طرح ها و نما ها میشود. قیمت نمای ساختمان تجاری مدرن وابسته به پارامتر های مختلفی مانند نوع طرح، انواع متریال مورد استفاده و مساحت اجرایی  و … است و نمی توان قیمت مشخصی برای آن تعیین کرد. 

میتوانید برای استعلام قیمت و مشاوره با شماره های داخل سایت تماس حاصل کنید.

شهریور ۷, ۱۴۰۱
نمای ساختمان تجاری- asbnco.com

نمای ساختمان تجاری

نمای ساختمان تجاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این نماها علاوه بر تاثیر فوق العاده ای که در جذب مخاطب و مشتری دارند، قادرند هویت […]
خدمات نما